![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjkag0zWz7-WNVCEZz4VB-pEbRn4dIsCXKm3RWRdoRUXSK0QgIwfc-nnNkuBgRLcRYkkvklqZgpLWXOAzGL5tlk_gW64JUzndgGIO2EVSWVWB6AvWvD4PwU93MOeg7BI7CkPRD3lBYXJ8A/s320/129460%252Cvarda-koprusu2jpg.jpg)
Bu köprü Almanlar tarafından, çelik kafes taş örme tekniği ile yapılmıştır. 6. Bölge sınırları içinde bulunmaktadır. 1912 yılında hizmete açılmıştır. Köprünün yapılış amacı İstanbul-Bağdat-Hicaz Demiryolu hattını tamamlamaktır.
Kargir köprü türünde 3 ana açıklık 4 ana ayak üzerine kuruludur. Uzunluğu 172 m'dir. Yerden orta ayak yüksekliği 99 m'dir. Köprü ayakları çelik mesnet türü olup dış kaplaması taş örme tekniği ile yapılmıştır. Yapım yılı başlangıcı 1907, bitiş tarihi 1912'dir. Köprü ayakları bakımı için dört adet ayağın içinde bakım merdivenleri mevcuttur.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEife1zRIMRJqmq_u9rkCIjf_EEuZHgxT3k3nIhgLa-8gzDjFoy-MDVLxhMUbfQNeBDgF1MeWUqvcZmghxatzTye_8xQCfXr7NQwb8ACYAygJtCuYHOVUXo6MzKOc2YU4IqmIvHa8WW5FPM/s320/varda-koprusu-1024x620.jpg)
Buradaki dever miktarı 85 km hıza göre 47 mm'dir.
5 yıllık yapım sürecinde 21 işçi ve bir Alman
mühendis çeşitli nedenlerle ölmüştür.
Kaynak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder